Friday, March 23

#21 Pelangi petang. Ewah.

Bismillah...



Mula-mula syiok la kan mengomen sana sini. Retiss la katanya. Lepas tu laptop gua takde bateri terus terpadam katanya. Bukak balik benda ni terus jadi macam ni. Gua pun tidak mengerti. Betei tidak mengerti.  Amboi facebook ni dengan gua pun nak manja-manja. Cukup la twitter yang mengada limit tweet gua. Jumpa lagi 20jam 27 minit dari sekarang semua. Siapa rindu gua sila mengaku. Confirm takde yang mengaku. Ego lagi ego. Kehkehkeh. =..=


********************


Puan Emak gua selalu pesan dari gua sekolah menengah sampai sekarang. Mulut seorang ibu mana mengerti erti penat dalam memberi pesanan untuk anak-anak beliau kan. Gua pun kadang-kadang pelik. Tapi bila mempunyai anak *murid sendiri gua makin memahami perasaan itu. Aceceh sweet juga gua kadang-kadang.


Pesan mak gua....


"Walau kemana kaki melangkah sekali pun, solat jangan tinggal. Selalu pakai pakaian menutup aurat nanti senang nak solat. Tapayah kalut cari telekung sembahyang. Ingat tu!!!", kata Puan Emak gua ke gua.

Bagi yang telah kehilangan permata hati kita mari lah kita sedekah sebanyak yang mungkin ayat suci al-Quran kerana hanya itu cara kita menolong mereka di sana. Allah kan lebih sayang kan mereka. Kamu manusia yang sangat bertuah sebenarnya kerana di beri ujian yang maha hebat dariNya.


Dan Ayah....


Ayah, seseorang yang selalu mencintai kita dalam diam, seseorang yang paling memahami saat manusia lain tidak mengerti akan kita. Kadang Ayah yang bersuara keras saat ia marah tetapi sebenarnya ia miliki hati yang lembut. Kan.

Dan ibu, terima kasih untuk kasih dan cinta yang tidak pernah hilang dari semesta. Inilah anugerah terindah yang selalu kita dapat namun terkadang kita tidak menyedarinya, "kasih sayang Ibu".

Gua pernah dengar satu pesanan ustaz dalam televisyen "kamu anak-anak walau berada berasingan dengan mak ayah bukan bermakna kamu tidak mampu melakukan dosa. Kamu tidak menelefon bertanya khabar mereka sehingga kan kamu mendapat panggilan dari mereka, maka berdosa la kamu". Senangkan. Nauzubillah.


Dan gua percaya sangat-sangat setiap manusia yang mempunyai ibu dan bapa pasti ada pesanan yang angpa ingat dan pegang sampai sekarang. Kan. Bagus dan tahniah untuk angpa.



#setiap hari rindu mereka. Allahu Rabbi. =)

21 comments:

  1. kakakakakaa tulah main diektibet-diektibet lagi...


    bo0ooooooo :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..diam la lu dik oii..lu lebih makan garam dari gua kot..lalala..lepas ni nak buat lagi lah. biaq kene block terus..kakaka

      Delete
    2. hahahahhaaa dari block baik buat-buat lupa password :P

      lalalallaa kak setakat deaktib 5 min baik tak yah.. :P

      Delete
    3. hahha..buat2 lupa paswek tu lu punya style oii..pesen style bebudak..bukan nya gua..haha

      sekali kne deaktib 24jam sentap tahu. hidup kesepian....laaa sangat :D

      Delete
  2. tulah la gatai sangat duk deaktib..itu makan dia..hahaha=P..yea Rozita che wan?=P

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer saya..saya yang memang gatai pun..hahamboii tak sayang mulut letteww..pok pale kang..hahaha :P

      Delete
  3. balik2 muka budak dorang ni gak yang ada.kat FB dorang..kat sini pon dorang?chait!

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboii tok..nasib ada budak dua orang ni..walaupun terasa semak je hidup tengok dorang tapi perasaan sayang tetap menebal...



      buwekkss..hahaha :p

      Delete
    2. semak lah semak...:P

      pejal tuh lebih pada jeles.. sebab dia x de pengikut setia cam lu kak :P

      Delete
    3. aummmmmm..kiranya gua ni retis kelas atasan ke cam mana dik..hahahha :p ngeks.

      Delete
  4. rindu walau ada depan mata.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..ok gua sangat jeles :)

      Delete
  5. mula teringat mak abah time ni.. waaaaaaaa

    ReplyDelete
  6. ptt x de ingat da deactivate hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. deaktibet 2 minit je phat..hahhaa

      Delete
  7. ni la dosanya org yang suka deactivated pesbuk hamik ko!!hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dushummm hamik ko kene atas dahi..kahkahkah

      Delete